söndag 20 januari 2008

Slutprovet och konstiga sökningar


Inte visste jag att det redan fanns något som hettte "Slutprovet" när jag startade den här bloggen. Men en enkel googling gav svaret att jo minsann visst fanns det någon som hade gett filmen "My Tutor" den svenska titeln "Slutprovet" (ni kan se affischen här ovan). Tyvärr har jag aldrig råkat i dess väg och inte heller den i min. Men som jag har förstått går den att genrebestämma som ”collegekomedi-med en äldre-kvinna-som-lär-upp-en-yngre-elev-i-kärlekens-konster”. Taglinen säger kanske en del: "School’s out… but Bobby’s education has just begun." Eftersom jag inte sett den ska jag varken bedöma eller döma den (är det någon i läsekretsen som är bättre lämpad för detta är han eller hon mer än välkommen att göra så), men den verkar ju inte då ha varit en av filmhistoriens klassiker. Mest berömd verkar den enligt mina efterforskningar vara för att Caren Kaye visar brösten i både tid och i otid, något som en lång rad hemsidor med inriktning på "kända kvinnors bröst" har uppmärksammat i både stillbilder och rörliga sådana. Denna aktris verkar (allt enligt imdb, såklart) tidigare mest ha varit berömd för att ha varit med i en lång rad avsnitt av TV-serien "Love boat", men har även haft roller i eminenta serier som "Mord och inga visor" och "Remington Steele". Den sista rollen hon hade var i skräckfilmen "Pumpkinhead 2, sedan har hon (återigen enligt imdb) slutat med filmen och arbetar numera som holistisk psykolog, vad det nu kan innebära. Kanske kan hon bli den här bloggens alldeles egna holistiska psykolog. Varför inte? Man vet aldrig när man kan behöva en sådan.
I mitt fortsatta researchande kring denna förmodligen eminenta aktris såg jag att den andra film hon var med i hette "Checkmate", och eftersom Bobby Fischer dog i veckan och jag alltid vill vara aktuell så klickade jag naturligtvis på den länken. Och eftersom det inte fanns speciellt mycket information nyttjade jag istället Google för att få fram mer information. Det fick jag då inte, och tappade dessutom intresset när jag såg att en av de saker Google hittade var ett preparat för att kolla om ens partner är otrogen. Det heter alltså just Checkmate och är enligt tillverkaren och försäljaren ett ”Detection Test for Semen and or "Sperm", eller som de också skriver: "CSI in a box".
Detta har naturligtvis ingenting med varken filmen "My Tutor" (om inte någon i filmen använder ett sådant test, om detta vet jag ju intet), aktrisen Caren Kaye eller med "Slutprovet" att göra. 
Jag ville bara berätta.

Inga kommentarer: